PolskiEnglish

 

newsy
Projekt "System bezpieczeństwa lekkich wiropłatów"
25.07.2015.

W trakcie bieżących prac w projekcie "System bezpieczeństwa lekkich wiropłatów" powstają kolejne obiekty. Na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej wytworzono oprzyrządowanie, w jakim będą powstawały kompozytowe łopaty modelu wiatrakowca, który następnie będzie używany w próbach spadochronowego systemu ratunkowego. Ponadto wykonano zestaw foremników, a w nich kompozytowy zasobnik dla spadochronu ratowniczego. Konstrukcja zasobnika częściowo zastępuje głowicę wirnika, przenosząc obciążenia od siły odśrodkowej działającej na łopaty. Jako element wirujący zasobnik w kompletacji z  łopatami został wyważony, aby zapobiec drganiom konstrukcji. W kolejnych etapach wirnik z zasobnikiem oraz spadochronem będzie testowany na specjalnie opracowanym stanowisku do prób dynamicznych, które w kontrolowany i w bezpieczny sposób pozwoli testować pracę wirnika z zasobnikiem i zabudowanym spadochronem.

Image

Image

Image 

 
PRÓBY STATYCZNE SKRZYDŁA STRATUS P-17 ZAKOŃCZONE
29.05.2015.

Miło nam poinformować, że próby statyczne skrzydła do motolotni STRATUS P-17 zostały zakończone z wynikiem pozytywnym. Próby dla obciążeń niszczących -3g i +6g konstrukcja skrzydła przeszła bez żadnych problemów. Pomimo, że były to próby dla obciążeń niszczących, skrzydło  w obydwu przypadkach nie uległo zniszczeniu. Co więcej, nie stwierdzono żadnych istotnych odkształceń konstrukcji po tych próbach!
Próby zostały przeprowadzone pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Na fot. 1 pokazano skrzydło w trakcie obciążenia ujemnego (-3g) – masa całkowita 1409 kg, na fot. 2 w trakcie obciążenia dodatniego (+6g) – masa całkowita 2735 kg.
Przed nami już tylko certyfikacyjne próby  w locie.

 

 
Próba statyczna skrzydła STRATUS P17
31.03.2015.

 

 Pragniemy poinformować, że przygotowujemy nowe skrzydło dla motolotni - STRATUS P-17.
Skrzydło Stratus P-17 jest projektowane, testowane i produkowane w oparciu o Wymagania Techniczne dla Motolotni WT-M 2104 z 23.05.2014. Jesteśmy w trakcie procesu uzyskania Świadectwa Spełnienia Wymagań Technicznych. Skrzydło przeszło pomyślnie próby statyczne dla obciążeń dopuszczalnych +4g i -2g i wytrzymało bez żadnych odkształceń trwałych i uszkodzeń obciążenia dodatnie i ujemne. Na fot. 1 i 2 pokazano skrzydło w trakcie obciążenia dodatniego – masa całkowita 1852 kg; na fot. 3 i 4 w trakcie obciążenia ujemnego – masa całkowita 964 kg.

 

Czytaj całość…
 
Oblot modelu wiatrakowca
25.02.2015.

Realizacja kolejnych etapów projektu zaczyna przynosić konkretne efekty. Pierwszym z nich jest model wiatrakowca, który posłuży w początkowym etapie badań nad systemem ratowniczym do wiropłatów, jako nosiciel systemu spadochronowego. Na nim będą testowane początkowo na ziemi, a następnie w powietrzu, kolejne fazy wyzwalania i otwierania specjalnie zaprojektowanego spadochronu. Pozwoli to zebrać niezbędne doświadczenia przed rozpoczęciem prac nad obiektem pełnowymiarowym. Model wzorowany jest na popularnej i sprawdzonej konstrukcji włoskiego wiatrakowca Magni M-16. Model został z powodzeniem oblatany, wykazując poprawne i bezpieczne własności pilotażowe. Po zabudowaniu na nim opracowanego specjalnie w tym celu rejestratora parametrów lotu posłuży on do zebrania charakterystyk lotnych, które wykorzystane zostaną w analizach numerycznych.

Image

 
Mamy certyfikat
21.02.2013.

W dniu 13.02.2013 Urząd Lotnictwa Cywilnego wydał dla motolotni JAZZ 2000 M79 Świadectwo Spełnienia Wymagań Technicznych nr PHG.007.001. Oznacza to, że od tego dnia motolotnia JAZZ 2000 M79 może być przez nas produkowana i oferowana. Proces rejestracji i dopuszczenia do lotu jest bardzo uproszczony. Niebawem na stronach Urzędu Lotnictwa Cywilnego zostanie zamieszczony podstawowy dokument określający warunki użytkowania i ograniczenia wraz z krótką charakterystyką motolotni, tzw. DDP - Deklaracja Projektu i Możliwości Technicznych.  Na szybko - podstawowa charakterystyka motolotni:
Skrzydło - Stratus P-15 M7A;
Wózek - JAZZ 2000;
Napęd - Rotax 912 UL 80 KM;
Śmigło - AERO EL 1700, 3 łopatowe;
Maksymalna masa startowa - 450 kg;
Prędkość nieprzekraczalna Vne - 155 km/h;
Prędkość manewrowa 100 km/h;
Możliwość stosowania do szkolenia pilotów.
Wkrótce - więcej szczegółów.

Image 

 Certyfikat

 

 
SkyRanger Strong
27.09.2007.

Na lotnisku w Chrcynnie pojawił się drugi SkyRanger, również składany w Kompolu, tym razem w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym. 

Czytaj całość…
 
Powrót
27.09.2007.

Pokonał blisko 5000 km. Leciał nad morzem i wysokimi górami. Lądował tam, gdzie innym nie pozwalano. 

Czytaj całość…
 
Druga wyprawa
03.09.2007.

1 września o godz. 15.15 Grzegorz Stasiak wylotem z lotniska Chrcynno rozpoczął drugą samotną wyprawę motolotniową do Grecji (pierwsza – zeszłoroczna - została opisana w dziale; „Artykuły” i w newsie z 2006 r ). 

Czytaj całość…
 
Brązowy Alek
25.08.2007.

25 sierpnia, po rozegraniu czterech konkurencji nawigacyjnych, jednej ekonomicznej i sześciu kolejkach precyzyjnego lądowania, w Czechach zakończyły się 11 Mikrolotowe Mistrzostwa Świata. Z Polaków jak zwykle najlepszy był Alek Dernbach na motolotni Jazz Sport, który zajął trzecie miejsce zostając Drugim Wicemistrzem Świata w klasie motolotni jednoosobowych.

Czytaj całość…
 
Dama na sprzedaż
17.08.2007.

Jedyny w Polsce dwupłatowiec typu Fisher Classic, nazwany Białą Damą, jest już na sprzedaż.

Czytaj całość…
 
«« start « poprz. 1 2 3 4 5 6 nast. » koniec »»

Pozycje :: 21 - 30 z 55


start
newsy
motolotnie
SkyRanger
silniki
śmigła
kompozyty
o firmie
okazje nowe/używane
linki
- - - - - - -
kontakt
dojazd
szukaj
galeria
Polski feed RSS dla kompol.warszawa.pl

 
Joomla Design By Be Professional Networks gronowy widget